zaterdag 29 augustus 2015

En Manneken Pis keek toe

ASCHWIN:

Vandaag liep ik mee in de 'Manneken Pis Trail' te Geraardsbergen. Een trail van 25 km over de flanken én de daadwerkelijke Muur, de Bosberg en nog meer van dat moois dat we kennen uit de Vlaamse wielervoorjaarsklassiekers.

(foto: BN-DeStem)

Start was op de Markt van Geraardsbergen, onder toeziend oog van Manneken Pis.


Mijn plan was om redelijk snel te starten. Dit om mezelf te testen en te kijken hoe lang ik dat kon volhouden. Maar ik had het parcours niet optimaal verkend en kwam er tot mijn verrassing achter dat alle stevige beklimmingen (zo'n 300 m. in totaal vandaag) in het eerste deel van de race zaten...
Uiteraard was de beklimming van de Muur en het bos en park ernaast/er rond érg pittig. Tot 23% stijgingspercentages. Ook zaten er nog een paar 'verticale' heuvels in, die enkel met behulp van een touw genomen konden worden.
Verder kenmerkte de trail zich met name door lange slopende beklimmingen die soms meer dan 1 km duurden. Uiteraard volgden er dan ook dergelijke lange en daardoor erg snelle afdalingen. Met name in het bos, waar het door de regen van de afgelopen dagen behoorlijk glad en modderig lag, was het uiteraard wel oppassen voor onverwachte boomwortels of keien; ik ben gelukkig overeind én heel gebleven vandaag.

Het gevolg was dat ik na zo'n 15 km behoorlijk naar de finish begon te verlangen! Voor mijn gevoel liet ik het vanaf die 15 km wat lopen, maar terugkijkend op mijn kilometertijden na afloop, bleek dat ik eigenlijk pas na 19 km begon te verslappen. 

Ik heb totaal geen idee van de uitslag. Die zal een dezer dagen wel op internet verschijnen. Ik verwacht ook nog wat foto's daar te vinden (de organisatie had her en der fotografen opgesteld onderweg). Uiteraard plaats ik die gegevens dan direct door op deze weblog. Mijn eindtijd was in ieder geval volgens mijn eigen tijdwaarneming 2:07 uur.

Het was een leuke trailrunwedstrijd. Sfeer was ook helemaal in orde. Zo mogelijk keer ik hier nog wel eens terug.

Nu herstellen en verder trainen richting oktober: Kustmarathon Zeeland.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten