zondag 12 juli 2015

Oosterhoutse Trail

ASCHWIN:

In Oosterhout organiseerden ze gisteren voor de eerste keer de Oosterhoutse Trail. Start en finish op de atletiekbaan van Scorpio, om vervolgens daartussen 24 km door het mooie bos te crossen. De opkomst was enorm: meer dan 500 deelnemers.
De start werd overigens vertraagd doordat vandalen de bordjes en lintjes in het bos hadden vernield en/of verwijderd...

Maar eenmaal op weg kwam ik in een grote groep te zitten van zo'n 20 man. Kilometer na kilometer dunde die groep uit. Ikzelf viel buiten de boot van deze groep na zo'n 15 km. Heel langzaam moest ik meter voor meter prijsgeven. Ik viel dus niet stil, maar kon mijn snelheid goed vasthouden; alleen net niet hard genoeg om bij het uitgedunde clubje lopers te blijven.
Maar in de daaropvolgende kilometers haalde ik andere lopers weer in. Ik liep zelfs mijn snelste kilometer na 18 km, zag ik in mijn gegevens uit de gps-horloge.

Maar het was warm. En het was zwaar. Erg veel mul zand, continue draaien en keren, bosheuveltje op, heuveltje af. En vooral die zandvlaktes waar ze ons doorheen stuurden waren erg pittig...
Er werd veel verkeerd gelopen overigens. Mensen maakten extra kilometers, maar sneden (vaak onbedoeld) ook hele stukken af.
Al met al viel het bij mij wel mee. Ik weet dat ik ergens verkeerd liep en een omweg moest maken. Maar aangezien ik bij aankomst precies 24 km op de teller had staan, moet ik dan ook ergens onbedoeld een bordje hebben gemist en een kortere route gelopen. Ik zou eerlijk gezegd niet weten waar dat dan moet zijn geweest...

Ik eindigde uiteindelijk op plek 34 en heb me daar in Oosterhout prima vermaakt!

Een paar seconden voor het startschot (in het midden met nr. 492)

Half verscholen achter twee groene hazen, direct na het startschot

Na de start eerst een half rondje op de atletiekbaan, vooraleer we het bos in doken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten