donderdag 2 juli 2015

Lekker lopen, fijn fietsen

ASCHWIN:

En ondertussen blijven we actief bezig hoor. Want ook al verschijnen hier niet meer alle traininkjes op deze weblog (voor de échte volgers: in de rechter kolom vind je de laatste trainingen die zijn vastgelegd op Strava), er wordt nog flink gesport.

Lekker lopen, fijn fietsen. Dat blijft het credo.


Ik probeer in ieder geval 3x per week hard te lopen, maar vaak lukt het ook wel 4x. In ieder geval houd ik de lange afstanden bij door 1x per week een halve marathon (tot maximaal zo'n 25 km) te lopen. De andere keren tussen de 10 en 15 km. Het korte werk en intervaltrainingen laat ik voorlopig even achterwege. Dit vanwege de klachten die ik (grotendeels) heb gehad aan achillespees. Af en toe steekt dat nog de kop op; voorzichtigheid troef dus!

En ik probeer minimaal 2x per week op de fiets naar mijn werk te rijden. Soms ook 3x. En daarnaast zo vaak als mogelijk een langere fietstocht inplannen. Alleen of met Linda.

Zo loop ik dus minimaal 50 km p/wk en fiets ik gemiddeld 75 km p/wk. 

Binnenkort start mijn trainingsprogramma richting de Kustmarathon Zeeland (oktober). Dan zullen de weekkilometers vanzelf stapje voor stapje worden uitgebreid. Fijn!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten