zondag 29 maart 2015

Kinkje...

ASCHWIN:

Er lijkt zich toch een vervelend kinkje in de kabel te vormen...

Allereerst heb ik door mijn fietstocht een weekje niet optimaal getraind: het hardlopen moest even plaatsmaken voor de fietskilometers die gemaakt werden. Leuk uiteraard, maar het heeft een klein nasleepje: ik heb er klachten aan mijn bekken en de bekkenspier aan overgehouden. Een oude klacht die blijkbaar door de fietshouding/-kilometers weer getriggerd is. Gevolg hiervan is dat ik na anderhalf uur lopen weer te maken heb met het euvel van verstijving van het linker been. Het goede nieuws hierbij is dat mijn fysiotherapeut middels een behandeling met naaldjes er alle vertrouwen in heeft dat het tijdig (lees: voor de marathon over een paar weken) is opgelost. Maar ja: het verstoort mijn trainingsopbouw naar die marathon uiteraard behoorlijk.

Ten tweede heb ik de afgelopen en komende week erg veel avondactiviteiten die niets met hardlopen of sporten te maken hebben: werk en andere afspraken die voorrang verdienen. Ook dit is uiteraard niet optimaal om aan mijn wekelijkse trainingskilometers te komen.

En ten derde speelt de gezondheid me parten. Wat begon met een lichte verkoudheid, is nu uitgemond in een ziek gevoel. Mijn duurloop van dit weekend (35 km) heb  ik daardoor moeten overslaan. De komende dagen zal ik daardoor ook niet moeten gaan trainen. Met dit lichamelijk gevoel weet ik zeker dat dan de algehele ziekte/malaise zal doorzetten...


Tja, en wat betekent dit nu voor die aanstaande Marathon van Zeeuws-Vlaanderen?

Eerlijk gezegd weet ik dat nog niet. In het meest positieve geval (en daar ga ik altijd maar van uit!), zullen deze weken van relatieve rust me goed doen en zal ik de wedstrijd optimaal kunnen lopen. Doel  is dan om in de buurt van mijn PR te finishen (3 uur 23 minuten).

In het meest negatieve geval lig ik er de komende twee weken grotendeels uit voor wat betreft trainingsactiviteiten. Dan zal ik noodgedwongen mijn doel voor de marathon moeten bijstellen. Dan loop ik die marathon enkel met het doel om heelhuids en met een goed gevoel te finishen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten