zondag 1 februari 2015

DPO Midwinter Halve Marathon van Cadzand

ASCHWIN:

Met recht mag deze halve marathon de 'Midwinter'-naam dragen. Het weer was er naar vandaag: windvlagen over het strand en door de duinen, vergezeld met striemende regen en zeer scherpe hagelsteentjes...! Aangezien het hoogwater was toen wij over het strand moesten rennen bij Cadzand, was het vooral zompig zand waar doorheen gerend diende te worden. De golven spatten met een hoop geraas uit elkaar en vormden tongen op het strand waar af en toe niet aan te ontkomen was (vraag maar aan Linda: zij werd verrast in een kuil op het strand en was nat tot aan haar onderbroek...). De vloedlijn werd gevormd door grote schuimkragen.

Zo'n dag was het!

Maar we doen het allemaal vrijwillig (alle 720 deelnemers) en het was leuk, deze échte winterse editie.

(foto van website SV De Wielingen)


Hieronder het gelopen parcours:

(klik er op voor vergroting)

Natuurlijk lukte het niet om deze wedstrijd in een rustig trainingstempo te lopen. De adrenaline bij zo'n evenement maakt bij mij dan toch altijd weer de neiging aan om lekker hard mee te lopen.
Dat bracht me aan de finish in een tijd van 1:37:58 uur. Goed voor een 150e plaats overall en 53e in mijn leeftijdscategorie (mannen 35+). En daar was ik helemaal tevreden mee. Fijn gelopen. Het kon niet zo veel sneller vandaag. En ik ben ook niet over de grens gegaan, waardoor mijn voorbereiding voor de Marathon van Zeeuws-Vlaanderen negatief beïnvloed zou kunnen worden.

En Linda? Die liep eveneens erg goed deze zware wedstrijd uit. In een tijd van 2:11:46 uur eindigde ze op een 626e plaats overall en 25e in haar leeftijdscategorie (vrouwen 45+). Zelf was ze er overigens niet helemaal tevreden mee. Vorig jaar liep ze deze wedstrijd 6 minuten sneller. Maar ja: de weersomstandigheden waren niet te vergelijken.

Het was ook leuk om Linda tegemoet te rennen na mijn finish. Op het gemakje liep ik uit in de tegenovergestelde richting van het parcours. De één na de ander zag ik passeren. Leuk om zo de vele bekenden te kunnen aanmoedigen tijdens hun laatste kilometers.
Na zo'n 2,5 km kwam ik Linda tegen. En samen liepen we zo haar laatste 2,5 km van de 21,1 in totaal.


Het was lang geleden dat het warme badje thuis zó heerlijk was!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten