zondag 9 november 2014

Mijn eerste 'ultra'..?

ASCHWIN:

Ja, het gaat er toch nog van komen (als het goed is!) deze winter: mijn voornemen om vanuit de haven van Breskens over de Westerscheldedijk helemaal tot de haven van De Paal te lopen. Ik schreef er al eerder over op deze weblog.
Aangezien dit traject tussen de 53 en 55 km is, zou ik hiermee deelnemen aan mijn eerste ultraloop (alles boven de marathonafstand van 42 km).

Ik schreef al eerder dat ik deze route in mijn eentje wilde lopen. Linda had me beloofd onderweg de 'verzorging' op zich te nemen door op verschillende plaatsen te zorgen voor bevoorrading.
Maar gisteren kwam ik tijdens mijn trainingsronde hardloopneef Bryan tegen. De trouwe lezer weet nog dat ik samen met hem van start ging in de Marathon van Zeeuws-Vlaanderen, afgelopen april.
Al lopende liet ik mijn voornemen vallen om eens van Breskens naar Paal te lopen. Gewoon om eens uit te proberen of ik die afstand aan zou kunnen.
'Wat een leuk idee zeg!' riep Bryan spontaan. Op mijn vraag of hij soms mee wilde lopen, volgde een volmondig 'Jazeker!'.

Dus zo gezegd, zo gedaan. We prikten een datum (zaterdag 6 december) en hadden het hiermee voor ons zelf vastgelegd.

Allebei enthousiast om dit eens te proberen. Maar beiden gaven we aan het toch ook wel behoorlijk spannend te vinden. Zelf liep ik nooit verder dan 42 km achtereen. Bryan liep nooit verder dan 43 km. Het betekent voor ons beiden een minimale uitbreiding van ons duurrecord met 10 km...

Hier nogmaals het parcours:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten