maandag 6 oktober 2014

Eindelijk weer eens: een strandtraining!

ASCHWIN:

Het was véél te lang geleden dat ik nog eens naar het Zeeuwsvlaamse strand was gereden voor een lange duurloop. Maar vandaag had ik een vrije dag opgenomen om oa. een lange duurloop te lopen tussen Breskens en Cadzand (en terug). Afgelopen weekend waren de vrijdagavond, de zaterdag en de zondag volgepland met andere zaken. Ook leuk hoor; maar ik miste toch wel mijn weekend-duurloop. Zeker gezien de planning om binnenkort die 50 km langs de Westerschelde hard te lopen.

(klik erop voor vergroting)

En het was er prima weer voor. Lekker vroeg vertrokken (zo rond een uur of 9 in de ochtend) vanuit de veerhaven van Breskens, over het strand naar Cadzand-Bad, nog een stukje landinwaarts gelopen tot aan de waterzuiveringsinstallatie en vervolgens na 15 km weer omgekeerd. Op de terugweg nog een stukje duinen en natuurgebied meegepikt bij de Zwarte Polder. Uiteindelijk liep ik 31,4 km in net geen 3 uur. Een rustig tempo dus van 10,5 km/u. En dat merkte ik wel: het ging allemaal van een leien dakje. Op deze manier had ik mijn eigen kustmarathon (die gisteren werd gelopen in Zeeland) kunnen lopen vandaag ;-).

Hier nog een mooi luchtfotootje van het strand nabij Cadzand-Bad. Zo van palenrij naar palenrij lopend, verveeld dat strand eigenlijk nooit om hard te lopen. 
Ik kijk nu al uit naar mijn volgende lange duurloop op deze plek!

Foto: Rijkswaterstaat.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten