woensdag 10 september 2014

Bepakt en bezakt

ASCHWIN:


Bepakt en bezakt vertrek ik morgen voor mijn Zuiderzeeroute-fietstocht. Deze avond, na het werk, alle spulletjes bij elkaar gezocht, de fietstassen gevuld, de tent vervolgens op het bagagerekje, de ketting nog eens extra gesmeerd... Met andere woorden ben ik er meer dan klaar voor!

Het is toch altijd weer een afwegen wat wel en vooral niet mee moet. Lijstjes aanvullen, lijstjes weggooien. Hiernaast het uiteindelijke lijstje.

Mijn startpunt wordt het jachthaventje van Huizen. Vervolgens fiets ik dan van het meest zuidelijke puntje van de route met de klok mee richting Amsterdam en de Afsluitdijk. Het zullen zo'n 400 km worden (als ik niet té vaak verkeerd fiets...).

Het blijft toch ook altijd wel een beetje spannend. Je weet immers niet wat je allemaal gaat zien en tegenkomt tijdens zo'n meerdaagse tocht. Ook heb ik uiteraard nog geen idee van de slaapplaatsen. Er schijnen overigens genoeg kampeerterreinen te vinden te zijn. We zullen het vanzelf wel zien en meemaken. Dus: tot over een paar dagen!

3 opmerkingen: