zondag 3 augustus 2014

Voorzichtig vreugdesprongetje

ASCHWIN:

Het herstel lijkt nu erg snel te gaan. Daar waar ik in de bergen van Italië nog behoorlijk wat last had van mijn kuit en écht op mijn tellen moest passen tijdens het trainen, houdt de spier zich nu voortreffelijk. Elke training voel ik er minder van!
Mijn trainingen zijn nog wel met de nodige reserve voor wat betreft versnellingen, maar wegen toch aardig door voor wat betreft het duurvermogen.

Deze week liep ik alweer 60 km hard en fietste ik er een mooie 104 km. Vooral mijn duurloopje van vandaag (15 km) verliep uitzonderlijk goed (na mijn duurloop van 20,5 km van gisteren): de kuit gaf geen kick! En ik loop ook alweer iets sneller: gemiddelde van 12 km/u is goed te doen bij een duurloop van 20 km. Zou een en ander dan toch nog op tijd genezen zijn vóór de Trail des Fantomes op 16 augustus as.? Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar ben toch voorzichtig positief over de mogelijkheden op die dag...

Vandaag maakte ik er ook een 50%-onverharde training van; ook om weer goed te wennen aan de ongelijkheid van de ondergrond. Ging prima. Maar wat was het benauwd heet vandaag! Niet zo heel veel zon, maar ik kon mijn shirt en broekje na afloop (zie foto) uitwringen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten