maandag 11 augustus 2014

Heel gebleven en er (grotendeels) klaar voor

ASCHWIN:

Na al dat gesukkel in de voorbereiding de afgelopen anderhalve maand, is het toch een klein wondertje dat ik me voel zoals ik me vandaag voel: de trainingen hebben laten zien dat ik de kilometers wel aan moet kunnen. Nu is 26 km bij Trail des Fantomes wel bijna het dubbele van de normale tijd die je loopt op zo'n afstand. Dus blijft het wel een beetje spannend hoe het is om zo'n 3 uur te rennen, klimmen, klauteren, door riviertjes te waden en heel te blijven...

Hieronder zie je het hoogteprofiel van de race over 26 km:


Vorig jaar deed ik er 2:57 uur over. Ik liep toen ontzettend goed voor mijn doen. Was dan ook 10 minuten sneller dan tijdens mijn eerste deelname het jaar dáárvoor. We zullen kijken wat het dit jaar doet. Ik heb wel gezien dat de weersomstandigheden het parcours niet gemakkelijk zullen maken. Zowel in 2012 en in 2013 was het prachtig en droog weer (in 2012 was het die dag zelfs de heetste dag van het jaar met meer dan 32 graden Celcius!). Dit jaar zal het glibberig en modderig worden. Ze geven heel de komende week regen af in de Ardennen; vooral de dag vóór de race ziet het er erg slecht uit. En aanstaande zaterdag zelf eveneens buien (80%) maar wel een graad of 19.
Maar ach: eigenlijk is dat toch ook wel weer leuk en een extra avontuur. Ik ben allang érg blij dat ik redelijk fit aan de start zal staan. Het blijft immers gewoon heel erg leuk om in zo'n prachtige omgeving te kunnen/mogen sporten!




2 opmerkingen:

  1. heel veel sucses en plezier
    zal voor je duimen!!!!
    thea en martien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier en succes! Zie uit naar het verslag...

    BeantwoordenVerwijderen