woensdag 21 mei 2014

Run/bike

ASCHWIN:

De laatste weken even gas terug genomen voor wat betreft de hardloopkilometers tijdens de trainingen. Ik merkte toch enige overbelastingsklachtjes aan de linker knie; dus besloten om dit niet te negeren en zeker de boel niet te forceren. Vandaar dat met name de frequentie van de hardlooptrainingen flink is teruggeschroefd tot gemiddeld 2 à 3x per week.

Wel ben ik lekker veel aan het fietsen. Bijna dagelijks een kleine 30 km naar mijn werk en terug. Tevens ook wat ritjes in de buurt. De komende tijd wil ik sowieso nog wat langere tochten op de fiets maken. Ook Linda zal zo af en toe meefietsen. Een dezer dagen maken we allereerst een toertje naar Antwerpen en terug. Dat zal ons dan 100 km op de teller geven.

Het hardlopen onderhoud ik door het uitvoeren van duurloopjes. Even geen interval- en snelheidswerk. De wedstrijden zullen pas na de zomervakantie weer komen: de trailruns in de Ardennen en (mogelijk) Noord-Frankrijk. Tijdens de zomermaanden zal ik de kilometers weer flink opvoeren om zo het duurvermogen voor de (langere) trails weer op orde te krijgen.

Laat nu de zomer maar komen! En laat mij maar lopen en fietsen...


2 opmerkingen: