zondag 29 september 2013

Gedwongen rust

ASCHWIN:

Zoals je een paar blogs geleden hebt kunnen lezen, heeft die stomme loopbandval me in eerste instantie een pijnlijke knie opgeleverd. Toch ben ik er mee van start gegaan tijdens die Braakman Natuurloop. En ook al speelde die knie de eerste paar kilometers behoorlijk op, ik kon er toch nog een hele mooie wedstrijd mee lopen aldaar.

De dag erna wilde ik met Linda op het gemakje een kilometer of 7 uitlopen. En daar voelde die knie plots héél anders...! Ik had tijdens die wedstrijd van de dag ervoor natuurlijk die knie behoorlijk overbelast: niet in orde, maar toch 110% er voor gegaan. Tja... Ik moest tijdens die loopsessie met Linda dan ook al heel snel overgaan op wandelen; de steken in de rechter knie waren té intens. Ik was bang e.e.a. nog verder te beschadigen.

Als gevolg daarvan had ik dan ook besloten om een volle week niet hard te lopen. Tot vandaag. Vandaag zou ik een testloopje doen.

En dat ging... NIET goed!

Ik liep weliswaar op mijn gemakje een kilometer of 8, maar wel met 7,5 km pijn in de knie. Niet zo intens als vorige week zondag, maar toch... Tussendoor heb ik twee keer gewandeld omdat het té erg werd. Verder al joggend de kilometers afgemaakt.

Zodra ik wandel voel ik vrijwel niets. Dat is het verraderlijke eraan. Maar zodra ik aanzet schieten er pijnscheuten onder mijn knieschijf. Het lijkt erop dat de meniscus geraakt is door die valpartij. En dan moet je toch voorzichtig zijn.

Dus conclusie: ik ga weer voor een weekje rust. Volgend weekend mag ik van mezelf weer eens een poging wagen. Het is niet anders...
En ach, die rust is natuurlijk aan de andere kant ook wel eens goed. Je kunt niet altijd volle 'werkweken' draaien op trainings- en wedstrijdgebied.
Nadeel is wel dat ik uiteraard niet goed voorbereid richting mijn volgende trailrunwedstrijd ga: Trail du Barrage (Houffalize) op 13 oktober.

We zullen wel zien hoe het zich ontwikkeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten